Seznamte se s novou provozní kapalinou AdBlueAdBlue je čirá, zpravidla bezbarvá kapalina, s charakteristických zápachem po čpavku. Skládá se z 32,5%z vysoce chemicky čisté močoviny a demineralizované vody. Obsah aktivní látky (močoviny) v AdBlue, je dán specifikací dle normy ISO 22241.
Močovina v pevném stavu je bílá krystalická látka. Jedná se o látku organickou, složenou z uhlíku dusíku, kyslíku a vodíku. Vyrábí se chemickou syntézou z amoniaku a oxidu uhličitého.
Smícháním, této chemicky čisté močoviny a „demi“ vody (vody zbavené minerálů a solí) vznikne roztok užívaný pod názvem AdBlue.
AdBlue je automaticky vstřikováno do SCR katalyzátoru, kde při teplotě 400-1000°C, dochází k chemické reakci, při níž jsou výfukové plyny rozloženy na plynný dusík a vodu, ve formě páry, a malé procento zplodin splňující DIN.
AdBlue je nutné skladovat při teplotách od -5°C do +25°C a to bez přímého slunečního záření. Kapalina AdBlue zamrzá při -11°C a při teplotách dlouhodobě vyšších než 25°C dochází k rozkladu na amoniak a oxid uhličitý. Při dlouhodobém vystavení kapaliny slunečnímu záření dochází k růstu řas.
Při manipulaci s AdBlue je největší důraz kladen na dodržování čistoty. Při kontaminaci AdBlue, může dojít k poškození SCR katalyzátoru.
Spotřební doba kapaliny je 12 měsíců od data výroby.
Kapalina AdBlue není nebezpečná pro zdraví člověka ani životní prostředí a nespadá mezi produkty ADR.
Nebojte se zeptat, rádi odpovíme
Jitka Nikodémová